Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Typical Traffic Accidents of Hazardous Frivers Focusing on the Elderly
Krchová, Zuzana ; Semela, Marek (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
This diploma thesis focuses on the issue of seniors in transportation and examines the typical causes of traffic accidents caused by the participation of persons of this age category. The theoretical part of the thesis explains the demographic development of the society with regard to the population’s mobility and describes the personality of the person in the transport environment from the traffic psychology point of view focusing on seniors. The empirical part of the thesis focuses on the analysis of traffic accidents with the participation of seniors, defining the causes. It sets out the practical tools that can be used to objectively assess the driver's ability to drive in terms of driver's age and the possibility of reducing the number of traffic accidents caused by the elderly.
Možnosti vyšetření a trénink dynamických optických funkcí u juniorů herních sportů
Pecková, Natalie ; Valouchová, Petra (vedoucí práce) ; Kolář, Jáchym (oponent)
Pojem neurovizuální trénink popisuje postupy prohlubující vizuálně-kognitivní dovednosti jedince. V této diplomové práci jsme se pokusili charakterizovat vybrané vizuálně- kognitivní dovednosti, unifikovat vyšetřovací postupy a nalézt možnosti jejich tréninku. V teoretické části lze najít výčet jednotlivých konvenčních i softwarových pomůcek používaných za tímto účelem. V přílohách popisujeme konkrétní cviky s vybranými pomůckami. V praktické části jsme sestavili trénink mířený na námi vybrané parametry a testovali jeho efekt na skupině volejbalistů juniorského věku. Metodika: Stanovili jsme sedm parametrů, které jsme sledovali v rámci vstupního a výstupního měření. Vyšetření lze rozdělit na statickou, kterou prováděl diplomovaný optometrista, a dynamickou část měřenou pomocí přístroje Senaptec Sensory Station pod vedením zaškoleného fyzioterapeuta. Z původních 31 vstupně měřených probandů se výstupního měření zúčastnilo pouze 18. Jednalo se o hráče volejbalu 2 pražských klubů s věkovým průměrem kolem 13 let. Probandi byli náhodně rozděleni na skupinu intervenční a kontrolní. Intervenční skupina podstoupila tří měsíční neurovizuální trénink ve společné části konvenčního tréninku při frekvenci 1/týdně s doplněním o individuální přípravu v rámci autoterapie. Kontrolní skupina pokračovala v běžné...
Kognitivní trénink jako součást fyzioterapie u pacientů po cévní mozkové příhodě.
ZACHAŘOVÁ, Judita
Tématem mé bakalářské práce je "Kognitivní trénink jako součást fyzioterapie u pacientů po cévní mozkové příhodě". Cévní mozková příhoda je závažné neurologické onemocnění, které se vyznačuje vysokými procenty následné invalidity a také mortality. Vzniká na podkladě vaskulární poruchy a vyznačuje se specifickými příznaky. S tímto častým onemocněním se setkáváme u stále většího množství populace a to i mezi mladšími ročníky. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku cévní mozkové příhody a to společně s problematikou jejího vlivu na kognitivní funkce. Jako další cíl bylo navržení, uskutečnění a zhodnocení fyzioterapeutických postupů s prvky kognitivního tréninku u vybraných pacientů. V teoretické části je obsažen popis problematiky cévní mozkové příhody a to s jejími projevy, dopady a způsoby léčby tohoto onemocnění. Následovně jsou popsány jednotlivé kognitivní funkce, kognitivní deficit, léčba, kognitivní trénink a rehabilitace společně s motoricko-kognitivním tréninkem a testováním. Praktická část byla vyhotovena pomocí kvalitativního výzkumu, který byl proveden na třech pacientech po cévní mozkové příhodě s kognitivním deficitem, kteří byli hospitalizováni na Rehabilitačním oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Výzkum obsahoval kineziologický a neurologický rozbor a testování kognitivních funkcí. Dle získaných dat byl pro pacienty sestaven individuální krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán. Fyzioterapie s prvky kognitivního tréninku aplikovaného během tréninku chůze probíhala po dobu dvou týdnů na daném oddělení. Terapie byla u všech pacientů úspěšná a prokazovala zlepšení motorických funkcí v postižených končetinách a v oblasti stereotypu chůze. Kognitivní funkce dle dosažených výsledků Mini-Mental State Examination také vykazovaly zlepšení u všech pacientů.
Efektivita tréninku pracovní paměti
Milichovská, Petra ; Páchová, Anna (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na ověřování efektivity programu NBack Campaign, určeného k tréninku pracovní paměti a také navazuje na evaluace autorky programu Anny Páchové. Náš výzkum pokračoval v tradici evaluace programů určených k tréninku kognitivních funkcí. V našem výzkumu jsme se rozhodli využít design pretest, tréninková část a retest. Na základě analýzy literatury jsme dospěli k závěru, že výzkum pracovní paměti u dětí mezi 10. a 18. rokem je okrajovým tématem a objevuje se pouze ve studiích mapujících vývoj pracovní paměti. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zařadit do našeho výzkumu 26 dětí z osmiletého gymnázia. Chtěli jsme si ověřit, jak na daný program budou reagovat a jaký na ně bude mít vliv trénink. Náš výzkum byl proveden v průběhu tří měsíců, během nichž došlo ke zmenšení výzkumného vzorku. Následná analýza nasbíraných dat potvrdila statisticky významný posun v úlohách, na nichž děti trénovaly. Transfer do jiných úloh se neprokázal. Proto jsme se rozhodli dále věnovat jednotlivým žákům a jejich specifikům. Klíčová slova: Kognitivní trénink, pracovní paměť, NBack Campaign, n-back úlohy, prostorové matice, transfer
Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podtitul: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí
Holubová, Kateřina ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kateřina Holubová Vedoucí práce: Bc. Alice Oktábcová Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podnázev bakalářské práce: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí a jejím využitím v ergoterapii. Cílem práce je zjistit, zda jsou tyto tabule využitelné v ergoterapii u pacientů po poškození mozku v rámci tréninku kognitivních funkcí. V teoretické části jsou nastíněny kognitivní funkce, dopady jejich poškození na život člověka a následně jejich rehabilitace. Dále se tato část věnuje popisu interaktivní tabule, jejích komponent a doplňků. Pro realizaci praktické části byla využita interaktivní tabule, kterou na oddělení rehabilitační a fyzikální medicíny vlastní Ústřední vojenská nemocnice Praha. S touto tabulí pracovali dva pacienti po poškození mozku s kognitivním deficitem. Výstupem jsou dvě kazuistiky, jež dokumentují vyšetření a průběh terapií na interaktivní tabuli. Z pozorování v průběhu terapií a výpovědí pacientů byly pak zpracovány výhody a nevýhody využívání této tabule v rehabilitaci kognitivních funkcí. V závěru této části jsou zmíněny návrhy na odstranění nevýhod. Klíčová slova: interaktivní tabule, kognitivní...
Kognitivní rehabilitace u pacientů s roztroušenou sklerózou z pohledu ergoterapeuta. Podtitul: Testování nové aplikace pro dotyková zařízení.
Holeňová, Martina ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Straková, Eva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Martina Holeňová Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná Oponent práce: Název bakalářské práce: Kognitivní rehabilitace u pacientů s roztroušenou sklerózou z pohledu ergoterapeuta: Testování nové aplikace pro dotyková zařízení Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá kognitivní rehabilitací u pacientů s roztroušenou sklerózou (RS) z pohledu ergoterapeuta, který spolu s psychologem či logopedem provádí trénink kognitivních funkcí. Rozsah kognitivního deficitu je variabilní, objevují se mírné až středně těžké poruchy, z toho důvodu má kognitivní rehabilitace u pacientů s RS velký význam. Softwarů pro kognitivní rehabilitaci existuje mnoho, žádný však není primárně určen pro pacienty s RS. Cílem této práce je ověřit praktické fungování a využitelnost nového softwaru pro kognitivní rehabilitaci s názvem KoTe pro pacienty s RS. V bakalářské práci je využita výzkumná metoda písemného dotazníkového šetření a na podkladě vyhodnocení nestandardizovaného dotazníku budou autorům poskytnuty návrhy pro další vylepšení softwaru. Dalším cílem je sestavení instrukcí k jednotlivým hrám a přiřazení oblasti kognitivních funkcí, která je v dané hře trénována. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána RS, konkrétně její patogeneze, epidemiologie,...
Návrh softwaru využitelného v ergoterapii Návrh, realizace a zhodnocení počítačového programu pro trénink nakupování pro osoby s kognitivními deficity
Rohlenová, Eva ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svobodová, Tereza (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Eva Rohlenová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Oponent práce: Název bakalářské práce: Návrh softwaru využitelného v ergoterapii Podnázev bakalářské práce: Návrh, realizace a zhodnocení počítačového programu pro trénink nakupování pro osoby s kognitivními deficity Abstrakt bakalářské práce: Hlavním cílem této práce bylo navrhnout software využitelný v ergoterapii v kognitivní rehabilitaci. Navrhla jsem počítačový program zaměřený na trénink nakupování, jehož výhodami je bezplatnost, možnost spuštění na běžném počítači a také dostupnost na internetu. Tento program, nazvaný Trénink nakupování, byl následně v beta verzi zrealizován a poté otestován pěti pacienty po prodělané cévní mozkové příhodě a ohodnocen pomocí dotazníku. Výsledky ukazují, že všichni pacienti hodnotí program velmi kladně a věří v jeho prospěšnost pro rehabilitaci. Teoretická část práce popisuje kognitivní trénink a činnost nakupování z pohledu ergoterapeuta. Dále jsou v ní představeny čtyři existující tréninkové programy zabývající se nakupováním. Také obsahuje detailní informace o navrženém programu. Praktickou část tvoří popis testování programu, vyhodnocení odpovědí dotazníků a návrhy na zlepšení programu do budoucna. Klíčová slova: kognitivní rehabilitace, kognitivní trénink, iADL, nakupování,...
Efekt terapie kognitivních funkcí u pacientů s demencí
Nová, Jarmila ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Piťhová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou kognitivního tréninku se zaměřením na paměť a pozornost u osob s diagnostikovanou demencí, a to především u osob s vaskulární demencí, smíšenou demencí a Alzheimerovou nemocí. Teoretická část se zabývá problematikou demence a aktuálními poznatky na poli kognitivní terapie a ergoterapie. Hlavním cílem empirické části této diplomové práce je zjištění efektivity kognitivního tréninku u osob s diagnostikovanou demencí. Dalším cílem je zjištění, do jaké míry jsou subjektivně klienti spokojeni s terapií kognitivních funkcí. Trénink kognitivních funkcí je proveden v časovém horizontu osmi týdnů v sociálních institucích v Jirkově a Chomutově. Výzkumný vzorek se skládá z 24 klientů (>65 let) s diagnostikovanou Alzheimerovou nemocí, vaskulární demencí a smíšenou demencí, kteří jsou rozděleni do experimentální a srovnávací skupiny. Klienti jsou hodnoceni před zahájením intervence a po dokončení intervence pomocí testu Mini-Mental State Examination (MMSE), Trail Making testem, část A (TMT:A) a Schwartzovou škálou hodnocení terapie (SOS-10). Statisticky významné výsledky dle stanovené hladiny významnosti (p < 0,05) měl test MMSE (0,01 < 0,05) a škála SOS-10 (0,02 < 0,05), zatímco test TMT:A (0,09 > 0,05) nepotvrdil efektivitu terapie z důvodu malého výzkumného vzorku....
Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních
Kiliánová, Hana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
SHRNUTÍ Hlavním cílem práce "Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních" bylo popsat a analyzovat metody používané při aktivizaci seniorů s demencí. Práce porovnává aktivizaci v různých zařízeních a zjišťuje vztah pracovníků k aktivizačním metodám. Text práce byl rozvržen do pěti kapitol. První kapitola zasazuje práci do kontextu stáří a stárnutí. Druhá kapitola je věnována problematice soběstačnosti a závislosti v seniorském věku a souvisejícím tématům. Tématem třetí kapitoly je stáří ve vztahu k paměti, charakterizuje paměť a její poruchy u seniorů trpících syndromem demence. Čtvrtá kapitola je stěžejní a přibližuje nefarmakologické přístupy a možné aktivizační činnosti, které lze využívat v praxi k ovlivnění poruch kognitivních funkcí a poruch chování u seniorů s demencí. Na teoretickou část navazuje výzkumné šetření, které bylo provedeno ve čtyřech zařízeních pečujících o klienty s demencí. Šetření má podobu kvalitativního výzkumu, pro který byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Rozhovory byly uskutečněny s osmi odborníky aplikujícími v praxi. Poznatky získané z rozhovorů a pozorování byly následně analyzovány, vyhodnoceny a poté shrnuty v závěru šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.